Bandykiosken - Slettas hyggeligste luke

Vår hyggelige bandykiosk finner du i det gamle klubbhuset (det røde huset) på bakkenivå. Kiosken er et viktig bidrag til det sosiale livet på Sletta. Her selges det varm og kald drikke, pølser, vafler og et utvalg sjokolade. Noe bandyutstyr og merch fra medlemskolleksjonen er også til salgs. Kiosken er primært åpen på A-lagets kamper og ved større arrangementer.



 


KIOSKVEILEDNING FOR BANDYKIOSKEN I LUKA 

Når vakten begynner: 

1. Ha med 2x 1.5 l flasker med vaffelrøre (enten Toro ferdig miks eller hjemmelaget -oppskrift er nederst på siden her). Stek vafler fortløpende.

2. Åpne kioskvinduet fra innsiden. Gå ut og fest vinduet i kroken. Fest på begge sider.

3. Sett ut den store søppelkassen (sjekk at det er pose i denne) og skiltene «åpen kiosk» på en slik måte at folk ser det. 

4. Lag klar en termos med varmt vann til Toddy/kakao og en termos med kaffe.

Betaling: Vipps Ullern bandy #17877

Ved avslutning av vakten:

1. Lukk og lås kioskvinduet. Skyveglasset må dekke hele vinduet. Trekk ut stikkontakter til vaffeljern og kaffetrakter.

2. Ta inn skiltene «åpen kiosk» og søppelbøtte.

3. Rydd kiosken slik at det er hyggelig for neste mann å komme, vask over alle flater. Kast matrester. Søppelbøtter tømmes og  OBS: ilegges ny avfallspose (ny pose ligger under vasken). Avfall kastes i containere ved gamle hovedport eller i container ved bakken i Myntfunnveien.

4. Skyll kaffekanner og tøm ut varmt vann.

5. Kost over gulvet.


INSTRUKSJON FOR KIOSKVAKT I KAFEEN I GAMLE KLUBBHUS PÅ A-KAMP, ULLERN BANDY:

Det er kun klubbhuset som har kioskdrift kampdagen. Varer må hentes opp fra bandykiosken og taes med opp til klubbhuset (noe sjokolade i kurven) flytende margarin/fett på sprayboks og syltetøy (er i kjøleskapet), filterkaffe, kakao, solbærtoddy, te, krus, servietter, engangs teskjeer og vaffeljern.


Forberedelser:

  • Møt opp 40-30 min før kampstart
  • Tenn fakler ved inngang til gamle klubbhus slik at man ser at det er åpent.
  • Tenn te-lys i egnede telys-holdere på hvert bord (telys er i skapet under benken i kiosken nede).
  • De som har vakt må ha med vaffelrøre (2x 1,5 l flasker)- enten hjemmelaget røre (Ullernbandys egne oppskrift nederst på siden) eller Toro-vaffelmiks. Dersom det er behov for mer røre finnes det ekstra TORO poser i kiosken.
  • NB! Stek opp alle vaflene under 1.omgang slik at alt er klart til pausen (kan være mye pågang i pausen og da er det ikke tid til å steke).
  • Kok opp flere runder kaffe og ha i stor termos. Kok opp varmt vann klart til toddy/kakao og ha på egen termos- toddy/kakao lages direkte i koppene.
  • Sett frem syltetøy, toddy/kakaopulver, kopper, servietter, tallerkener og engangs te-skjeer og kurv med snack.
  • HUSK! Før kampen starter å gå over til sekretariatet med 5-6 vafler og en av de mindre kannene med kaffe.

 

I pausen:

  • Bør være 2 personer som hjelper til under pausen, kan være hektisk. Pausen starter 45 min etter kampstart og varer i ca. 20 min.
  • Betaling: Vipps Ullern bandy #17877   

              

ALT KOSTER KR 25,- 

  • Vafler                         Kr 25,-
  • Kaffe                          Kr 25,-
  • Toddy/kakao            Kr 25,-
  • Snacks/sjokolade   Kr 25,-

 

  • Når pausen nærmer seg slutten kan de som vil få gratis påfyll av kaffe, - det er koppene man kjøper.
  • Resten av vaflene gir vi til A-lagsgutta når kampen er ferdig.

 

Når 2.omgang er godt i gang kan man forberede stenging. 

  • Vi pakker sammen, rydder og vasker opp, vasker over bord og kjøkkenbenker, koster over gulv, sjekker at toalettene er rene/ryddige, etterfyller evt. med papir.
  • Søppelbøtter tømmes og OBS ilegges ny avfallspose. Avfall kastes i containere ved gamle hovedport eller i container ved bakken i Myntfunnveien, ta skiltene inn i bandykiosken. 
  • Blås ut telys og fakler, og fjerne faklene/evt. spare disse til neste kamp.
  • Husk å sette alt tilbake i bandykiosken nede der dere fant det. 
  • Ha en hyggelig vakt!                                                                                                                         


Tusen takk for din innsats :-)

Ved spørsmål ta kontakt med Stian Slydal: 908 70 529 , Mette Mari Heyerdal: 99502460 eller Thea Lærum Bentzen: 995 88 543.