Fortsatt stor anleggsaktivitet
Postet av Ullern Idrettsforening den 9. Des 2019
Det er ikke like godt synlig lengre, men det er fortsatt svært stor byggevirksomhet selv om byggearbeidene utvendig i stor grad er ferdig. Innvendig er det bokstavelig talt et yrende liv hvor det har vært opptil 125 arbeidere i gang samtidig.
I 2. og 3. etg. begynner de første kontorene, toalettene, garderobene og kjøkken å bli ferdige. I hallen ble det sist uke montert veggplater, og arbeidet pågår på tribuner, samt garderober mm. i 1. etg. Kommunen forventer å overta bygget i la. januar, og planen er fortsatt at vi skal kunne ta bygget i bruk ca. 1. mars. Årsmøtet 2020 vil følgelig bli holdt i nybygget.
Hallen er lagringsområde en stund til, før gulv og idrettsutstyr skal på plass. Bildet er tatt rett innenfor inngangen til tribunen i 2. etg.
Klubben får flere møterom i 3. etg. som vender ut mot stor terrasse mot sørvest.
Fint utsikt over fotballbanen og anlegget fra den nye speakerbua til fotballen i 3. etg.
Hjelp, vi trenger kontormøbler!
Postet av Ullern Idrettsforening den 4. Sep 2019
Som alle sikkert vet får vi et flott nybygg ved Ullernbanen som vi regner med å skulle flytte inn i omkring månedsskiftet januar/februar, og vi trenger kontormøbler mm.
Vi får nye lokaler til klubbens ansatte (trenere og støtteapparat) samt en flott møteromsavdeling med kjøkkenkrok, sosial sone for alle m.m. Som en følge av dette har vi behov for møbler og annet utstyr som angitt nedenfor. I et forsøk på å begrense våre innkjøp på Ikea ønsker vi å gjøre alle medlemmer/foresatte oppmerksomme på vårt behov i tilfelle noen skulle arbeide på ett sted hvor det f.eks. foretas utskiftninger ifm. flytting av lokaler el.l. og hvor det kan mulighet for å overta møbler (tilnærmet) gratis. Det forutsettes at møbler/utstyr er i god tilstand og ikke nedslitt.
Dersom noen har tips om muligheter ønsker vi en e-post til nybygg@ullern.no med informasjon om hva som kan være tilgjengelig og når m.v. Vi kan overta møbler fra nå og frem til primo januar, før vi må konkludere vår bestilling for å ha innredning på plass til innflytting.
Minimumsbehov:
13 skrivebord, fortrinnsvis i str. 140x80 eller 160x80 cm
3 skrivebord som må være 140x80 cm
18 kontorstoler
18 stolunderlag
15 vanlige stoler til kontorer
8 skap/reoler
17 møtebord (rektangulære) i str. 120x70 el. 120x80 cm
ca. 70 møteromsstoler
3-4 projektorer
3-4 flipover/whiteboardtavler på ben
25+ barkrakker til sosial sone
Utover dette trenger vi dekketøy (tallerken, bestikk osv.) til 50-60 pers.
2 stk kaffetrakter storkjøkken (kiosk + klubbhus)
En stasjonær PC
Tre fargeskrivere med mulighet for kopi/skann til kiosk og kontorer.
Bygningskroppen tar form
Postet av Ullern Idrettsforening den 27. Aug 2019
Konturene av bygningsmassen begynner nå å synes, og fremdriften er åpenbar for alle som ferdes på Ullernbanen.
Prosjektet har fortsatt leveringsdato 14. januar 2020. Entreprenøren har en mindre forsinkelse som det er håp om skal bli tatt igjen. Vi forventer å kunne flytt inn i nye klubbhusfasiliteter og ta det nye anlegget i bruk relativt kort tid etter at det er ferdigstilt.
Det planlegges med riving av noe gammel bygningsmasse i forbindelse med et eget prosjekt for å skifte kjølemaskinene til bandybanen til mer moderne og miljøvennlig teknologi, som samtidig vil innebære en flytting av disse noe nærmere dagens klubbhus. Støyskjerming er også en sentral del av dette. Dette prosjektet forventes gjennomført april-oktober 2020.
Ellen R. Bull hedret
Postet av Ullern Idrettsforening den 27. Mar 2019
På årsmøtet i Ullern 27. mars 2019 ble Ellen Reiland Bull gitt hederstegn i gull av foreningen. Ellen har vært kasserer i Plasstyret som har drevet idrettsanlegget på Ullernbanen i hele 36 år! Og før det var hun aktiv i foreningens turnavdeling.
En forbilledlig frivillig innsats som det står respekt av. Vi takker hjerteligst for innsatsen for idrettslaget.
Her avbildet med blomster og vase sammen med leder Svein Storjord ved overrekkelsen.
Anleggsarbeidet i rute
Postet av Ullern Idrettsforening den 19. Mar 2019
Grunnarbeidene (utgraving og bortkjøring av masse) i forbindelse med byggeprosjektet i Ullern Idrettspark er i ferd med å bli ferdigstilt, og prosjektet går dermed over i en ny fase hvor betongarbeider begynner.
Det har hittil ikke vært noen større, uforutsette hendelser i prosjektet, som dermed følger planen som tilsier ferdigstillelse til januar 2020. Vi ser frem til å få samlet alle våre fire idretter på ett sted, selv om alle også vil ha trening på andre steder i tillegg (Ørakerhallen, Hullebergmyra osv.) Moderne klubbfasiliteter for de arbeider for klubben og bedret møteromskapasitet blir også velkommen.
Vi skal holde ullern.no oppdatert ved jevne mellomrom gjennom 2019 hvordan fremdriften er.
Det er bare å glede seg til 2020!
Nytt nettsted tar form
Postet av Ullern Idrettsforening den 19. Mar 2019
Ullern etablerer i disse dager ett nytt og mer moderne nettsted. Vårt nye nettsted støttes nå på mobile enheter, og er vesentlig enklere i bruk for våre frivillige som skal publisere nyheter og holde den faste informasjonen oppdatert til enhver tid.
Dette har vært en utfordring for oss som hele tiden er avhengig av frivillig innsats, og som innbærer bytte av ressurser fra tid til annen. Ny teknologi vil derfor bidra til at vi bedre evner å opprettholde nettstedet med aktuell informasjon. Imidlertid vil en vesentlig del av den daglig nyhetsstrømmen gå gjennom de fem ulike tilstedeværelsene vi har på Facebook: Ullern Idrettsforening, Ullern Håndball, Ullern Fotball, Ullern Bandy og Ullern Basket.
Følg den eller de som er aktuelle for deg.
For øyeblikket er idrettslaget, håndball og fotball over på ny plattform. Når du velger basket eller bandy vil du bli ført videre til deres sider på den gamle løsningen inntil de har etablert alt sitt innhold på ny løsning våren 2019.
Den nye løsningen er i drift pr. 29. mars 2019, og småfeil vil kunne finnes de nærmeste dagene.